Winieta
Cytując informację z winiety, tytuł gazety firmowej jest graficznie stylowy i elegancki. W połączeniu z dodatkowymi informacjami, zapisanymi białym kolorem na czarnym tle, tworzy bardzo dobrą winietę.
Jednak merytorycznie, tytuł będący jednocześnie nazwą firmy, często nie komunikuje najlepiej, co trzymamy w ręku: folder, magazyn, prospekt?
Zdjęcie
Ciekawe, bardzo dobre jakościowo zdjęcie ma największy wpływ na jakość tej okładki magazynu custom publishing. Nadaje mu charakter ekskluzywności i doskonale koresponduje z elegancją jako ważną cechą firmy Wittchen.
Zajawki
Trzy z aż siedmiu zajawek komunikują, że są równorzędnie ważne na okładce. Można nawet rzec, że jedna przekrzykuje drugą (częste użycie wielkich liter). Moim zdaniem warto popracować nad ich hierarchią, bo czytelnik może mieć wątpliwości, co jest najważniejsze, a co redakcja uważa za mniej istotne. W magazynach custom publishing, które nie muszą walczyć o sprzedaż detaliczną to zadanie jest szczególnie ważne.
Ogólne wrażenie
Okładka publikacji jest bardzo atrakcyjna. Znakomite pod względem artystycznym i technicznym zdjęcie plasuje ten magazyn firmowy na najwyższej półce. Popracowałbym jednak trochę nad zajawkami, by komunikacja za ich pośrednictwem była bardziej zrozumiała.
Tomasz Kościelny, Agape

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »