Nietypowy, poziomy format magazynu zaciekawia, zwłaszcza że jesteśmy przyzwyczajeni do pionowych formatów zbliżonych do A4.
Winietę stanowi nazwa magazynu oraz geometryczny wzór, znajdujący się pod nią. W nazwie zróżnicowano poszczególne człony, używając cienkiego oraz pogrubionego kroju pisma. Numer wydania oraz ISSN napisano najcieńszą odmianą fontu i przez to napisy te są trochę mało czytelne.
Ciekawym efektem jest grafika z półprzeźroczystych kwadratów, która stanowi stały element okładki. Główna ilustracja okładki jest dość abstrakcyjna. Na pierwszy rzut oka nie kojarzy się jednoznacznie z żadnym z zajawionych na niej tytułów. Możemy przypuszczać, że jest po prostu nawiązaniem do pory roku, kiedy ukazał się magazyn – czyli do wiosny.
Tło dla winiety i zajawek stanowi fragment zielonego liścia. Cała ilustracja utrzymana jest w odcieniach zieleni, co sprawia, że na okładce mamy tak naprawdę tylko dwa kolory – zielony i biały.
Białe zajawki podbite delikatnym cieniem są dobrze czytelne na tym tle. Wyrównane do prawej i ułożone schodkowo wprowadzają ład i porządek w kompozycji okładki.
Okładka wydaje się oszczędna w formie, ale jest zaprojektowana ze smakiem i przemyślana kompozycyjnie.
Małgorzata Żurniewicz-Turno, Agape

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »