„Białołęka Odkryta”

Oceniamy okładkę publikacji custom publishing „Białołęka Odkryta” Urzędu Dzielnicy Warszawa-Białołęka.

Białołęka Odkryta

Okładka ma format kwadratu i raczej nie możemy tu mówić o typowej winiecie, jak w przypadku biuletynu.

Na tytuł składają się dwa wyrazy oddające koncepcję publikacji, która odkrywa wiele ciekawych miejsc Białołęki. Został on zaprezentowany w sposób niesztampowy. W tym celu wykorzystano zdjęcie tabliczki z nazwą ulicy Odkrytej na Białołęce i przekształcono je, dzięki czemu uzyskano ciekawy graficznie efekt. Fotografia przykuwa uwagę, ale drugą część tytułu – delikatny napis Białołęka wzrok odnajduje dopiero po pewnej chwili – nazwa dzielnicy trochę ginie w całości okładki.

Pozostałe informacje umieszczone na zielonej apli, w dolnej części okładki harmonizują się z całością, są czytelne, ale nie wybiją się na pierwszy plan. Zielona kolorystyka okładki została dopasowana do zieleni występującej w logo dzielnicy.

Ponieważ jest to wydawnictwo jednorazowe nie mamy na okładce takich elementów jak numer wydania, data itp.

Na prawym boku okładki pojawia się biały kształt, który wcina się w grafikę. Jest on nawiązaniem do layoutu wewnętrznych stron publikacji, ale jego obecność na okładce wydaje się nie do końca uzasadniona.

Ogólnie okładkę oceniam pozytywnie. Oszczędna kolorystyka i niestandardowe zaprezentowanie tytułu wyróżniają ją na tle innych publikacji. Dobrze dopasowano również format, który jest poręczny i praktyczny w przypadku przewodnika.

Kinga Kierzkowska, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »