Zobaczcie ludzi, czyli zdjęcia HR-owe (2)

Gdy publikujemy teksty o tematyce HR, a nie opisujemy konkretnych osób z naszej firmy, miewamy kłopot z ich zilustrowaniem. Warto wtedy czasami sięgnąć po zdjęcia z baz fotografii. Na trzech przykładach pokazujemy, na co zwracać uwagę przy wykorzystywaniu takich zdjęć w magazynach custom publishing.

Zdjęcia HR 1

1. Grupa

+
• kilka osób w różnych pozach sprawia, że zdjęcie nie jest statyczne, „coś się na nim dzieje”;
• dobrze zilustruje niemal wszystkie materiały z działu personalnego firmy czy opisujące współpracę zespołu ludzi w firmie czy instytucji;

• czarnoskóra kobieta; nie wszystkie firmy zatrudniają pracowników innych narodowości, więc zdjęcie może się wydać nieco sztuczne lub nie pasujące do rzeczywistości konkretnej firmy czy organizacji.

Zdjęcia HR 2

2. Panie

+
• zdjęcie pasujące do wielu tekstów o tematyce HR czy współpracy zespołowej w biuletynach custom publishing;
• dobra kompozycja ilustracji;
• jednolite tło ułatwia selekcję zdjęcia, co pozwala na zmianę koloru tła lub wycięcie postaci z ilustracji;

• nieciekawy kolor tła zdjęcia.

Zdjęcia HR 3

3. Para

+
• statyczne zdjęcie, w konwencji biurowej;
• powierzchnię okna między postaciami można wykorzystać na umieszczenie tam tekstu (leadu, wyimka);

• przeszkadza nieostry element na pierwszym planie ilustracji;
• kadr zdjęcia jest mocno okrojony.

 

Małgorzata Żurniewicz-Turno, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »