Zaprojektuj nową winietę tytułową

Gdy chcemy unowocześnić makietę, odświeżyć ją, sprawić, by czytelnicy chętniej sięgali po magazyn custom publishing, warto zacząć od winiety tytułowej – zaprojektować nową jej wersję lub zmodyfikować obecną.

Winieta

Ważne pytania

Zastanówmy się, czy chcemy wywołać wrażenie nowoczesności czy przywiązania do tradycji, luksusu czy ascetyczności? Czy winieta ma być spójna z identyfikacją wizualną firmy? Czy celem jest dobra typografia, a zasady korporacyjne nie muszą być w niej uwzględnione?

Możemy zmienić typografię winiety, jej kolorystykę, wielkość, układ elementów, z których się składa (tytuł biuletynu firmowego, informacja o numerze i dacie wydania, informacja o grupie odbiorczej, numer ISSN, czasem cena), dodać cień lub poddać winietę innemu zabiegowi graficznemu.

Inna lokalizacja

Jeśli okładka naszego magazynu custom publishing ma winietę tytułową na kolorowym tle, może pora sprawdzić opcję z winietą, której tłem będzie główne zdjęcie na okładce? Gdy winieta nie zajmuje całej szerokości okładki, może warto ją powiększyć? A może opuścić winietę, by umieścić nad nią dodatkowe zajawki, odnośnik do tematu numeru lub adres strony internetowej? Może przełamać tytuł, by winieta z poziomej stała się pionowa? A może ciekawym pomysłem będzie tytuł, który napiszemy po skosie?

Nowe ze starym

Okładka opatrzona nową winietą tytułową ma szansę sprawić, że magazyn bardziej spodoba się czytelnikowi. Jeśli pozostałe elementy pisma spełniają swoją rolę, nowa winieta może pomóc połączyć stare z nowym. Warto jednak pamiętać, że efekt graficzny jest środkiem do celu – poprawienia komunikacji z czytelnikami, a nie tylko zabiegiem graficznym, którego celem będą głównie walory estetyczne.