Zaprojektuj nową winietę tytułową

Gdy chcemy unowocześnić makietę naszego biuletynu firmowego, odświeżyć ją, sprawić, by czytelnicy chętniej sięgali po magazyn custom publishing, czasem może warto dokonać zmiany i zaprojektować nową winietę tytułową.

Zaprojektuj nową winietę tytułową

Ważne pytania

Zastanówmy się, czy chcemy wywołać u czytelników naszej publikacji firmowej wrażenie nowoczesności, czy przywiązania do tradycji; luksusu, czy ascetyczności? Efekt graficzny jest tylko środkiem do celu – poprawienia komunikacji z czytelnikami biuletynu custom publishing. I dopiero wtedy przeprojektujmy tytułową winietę. Możemy zmienić typografię, kolorystykę, wielkość tej części okładki, układ elementów, z których się składa (tytuł magazynu, informacja o numerze i dacie wydania, informacja o grupie odbiorczej, numer ISSN, czasem cena). Można również dodać cień lub poddać winietę innemu zabiegowi graficznemu.

Inna lokalizacja

Jeśli winieta tytułowa naszego magazynu widnieje na apli, może pora wypróbować opcję z winietą umieszczoną na głównym zdjęciu? Gdy winieta nie zajmuje całej szerokości okładki, może warto ją powiększyć? A może obniżmy winietę, by umieścić nad nią dodatkowe zajawki, odnośnik do tematu numeru lub adres strony internetowej?

Nowe ze starym

Okładka opatrzona nową winietą tytułową ma szansę sprawić, że magazyn custom publishing bardziej spodoba się czytelnikom. Jeśli pozostałe elementy pisma spełniają swoją rolę, nowa winieta może pomóc połączyć stare z nowym.

Agnieszka Madej, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »