Ostatki kojarzą się przede wszystkim z pączkami, faworkami i innymi słodkościami. W naszych magazynach custom publishing zdarza nam się jednak zamieszczać różne teksty dotyczące kulinariów i zdrowego żywienia. Zapraszamy do obejrzenia przykładów ilustracji wraz z komentarzami.
1. Pączki
+
• pączki kojarzą nam się z tłustym czwartkiem, więc zdjęciem takich apetycznych słodkości z łatwością zilustrujemy tekst np. o ostatkowych wypiekach;
• zdjęcie w zasadzie poprawne, lukrowane pączki wyglądają smacznie i zachęcająco.
–
• kadr nie jest najszczęśliwszy, wymaga inteligentnej obróbki.
2. Mufinki
+
• bardzo apetyczne przedstawienie babeczek od razu działa, sprawiając, że stajemy się głodni na ich widok;
• ciepłe nasycenie barw jest przyjemne w odbiorze, a ostry pierwszy plan uwydatnia drobne szczegóły.
–
• mała głębia ostrości uwydatnia ciastko na pierwszym planie, stapiając pozostałe w kolorowe tło.
3. Łosoś
+
• zdjęcie płata łososia jest przykładem fotografii wykonanej w sposób profesjonalny;
• ciekawa aranżacja i dobrze nasycone barwy przyciągają uwagę;
• dobry kadr i brak zbędnych elementów na zdjęciu sprawiają, że nie wymaga ono długiej obróbki.
4. Burger
+
• dobrze wykonane zdjęcie, wyraźnie widoczne wszystkie szczegóły, dobry kontrast;
• zdjęcie na białym tle pozwala na łatwe i szybkie oszparowanie;
• świetnie nadaje się do tekstu o fast-foodzie.
5. Spiżarnia
+
• tekst dotyczący tematów kulinarnych nie zawsze musimy ilustrować zdjęciem konkretnej potrawy; spiżarnia z wieloma kolorowymi słoikami może być miłym elementem;
• słoiki z kolorową, apetyczną zawartością ożywią nasz materiał;
• zdjęcie spiżarni nasuwa też skojarzenia z ciepłem domowym, przyjazną atmosferą;
• można też pokusić się o oszparowanie jednego lub więcej z kolorowych słoiczków i umieszczenie ich jako dodatkowych elementów na stronie.
6. Kalendarz
+
• bardzo ciekawy pomysł na „kulinarne” przedstawienie daty; wykorzystano tu siedem różnych elementów, związanych z potrawami, które umiejętnie połączono ze sobą w datę 2009;
• jest to świetny element do urozmaicenia materiału tekstowego dotyczącego kulinariów.
Małgorzata Żurniewicz-Turno, Agape
Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »