7 powodów, dla których warto uruchomić magazyn custom publishing

Magazyny custom publishing dla klientów reprezentują ogromną i wciąż rosnącą kategorię w biznesie. Z badań wynika, że klienci w przypadku magazynów reprezentujących ich marki wolą wersje drukowane od cyfrowych.

7 powodów, dla których warto uruchomić magazyn custom publishing

Czym odpłaca się markom inwestowanie w to medium? Jest 7 głównych powodów, dla których warto uruchomić firmowy magazyn.

1. Budowanie relacji i lojalności

Magazyny dla konsumentów sprawiają, że klient szybciej przekonuje się do marki, a marka szybciej zdobywa zaufanie klienta. Jednocześnie tego rodzaju publikacje odbierane są jako wiarygodne źródło informacji.

2. Sedno i namacalność

Spójrzmy prawdzie w oczy: klienci wciąż lubią trzymać w dłoniach drukowany magazyn wysokiej jakości. W związku z tym firmy dbają o odpowiedni dobór papieru i oprawy, abyśmy otrzymali namacalne doświadczenie.

3. Zaufanie

Zgodnie z badaniem Nielsena (Global Trust in Advertising, 2011) magazyny dla klientów są formą najbardziej budzącą zaufanie spośród wszystkich płatnych mediów. I kiedy w mediach cyfrowych rośnie zjawisko blokowania reklam, magazyny dla klientów z łatwością przechodzą przez tę blokadę.

4. Moc adresowania

Firmy e-commerce’owe coraz częściej sięgają po drukowane magazyny dla klientów ze względu na ich zdolność do ścisłego adresowania contentu do swoich odbiorców. „Tworząc określone treści dla konkretnych grup, marki mogą zbliżyć się do swoich klientów, oferując im bardziej spersonalizowane treści i tym samym zwiększając ich zaangażowanie.”

5. Efektywność

Czasopisma te są „własnym” kanałem mediowym klienta, dlatego nie ma ingerencji ze strony innych marek lub negatywnych interakcji z klientami.

6. Ważny kawałek content marketingu

20 proc. budżetów marketingowych jest przeznaczanych na marketing treści, dlatego ten rodzaj własnych mediów jest coraz istotniejszy. Nic więc dziwnego, że czasopisma drukowane dla klientów są ulubionym materiałem marketingowym.

7. Złożoność

W świecie spopularyzowanym przez garstkę hashtagów i 140 znaków, prawdziwa wartość oferowana przez czasopismo drukowane jest złotem. „Dlatego coraz większa liczba magazynów dla klientów jest wykorzystywana jako narzędzie edukacyjne w marketingu mix, dając czytelnikowi jasne wyjaśnienie takich tematów, jak np. produkty finansowe lub rozwiązania energetyczne”.

Źródło: Freeportpress.com, 2017