Badamy jakość i efektywność komunikacji custom publishing poprzez badania czytelnicze grupy docelowej, do której adresowana jest konkretna publikacja custom publishing.
Agape oferuje badania czytelnicze biuletynów firmowych i magazynów custom publishing, których celem jest przede wszystkim poznanie opinii czytelników o wydawanym przez firmę biuletynie, a także ich oczekiwań i sugestii.
Oczekiwania czytelników i cele firmy
Badania czytelnicze biuletynu custom publishing mają służyć poznaniu profilu czytelników. Dogłębne poznanie preferencji czytelników, ich oczekiwań, życzeń oraz dopasowanie ich do celów biuletynu firmowego pozwala z jednej strony na realizację założeń redakcji, a z drugiej strony na żywy odbiór, zainteresowanie czytelników publikacją i tematami poruszanymi na jej łamach.
Etapy badania
Zajmujemy się wszystkimi etapami badania, m.in.:
• stworzeniem merytorycznej, graficznej, edytorskiej i technicznej zawartości ankiety;
• opracowaniem ankiet;
• stworzeniem raportu wniosków z badań.
Rodzaj badań czytelniczych
• Badania tradycyjne (ankiety w magazynie lub dołączane do magazynu custom publishing w formie insertu);
• Ankieta elektroniczna (zewnętrzna platforma do badań elektronicznych).
Nad procesem przeprowadzana badań czuwa opiekun, koordynując projekt. Jest całkowicie odpowiedzialny ze strony Agape za kontakty w sprawie przygotowania badań, ich realizacji oraz wyników badań.
Doradztwo Agape
Wyniki badań czytelniczych, które prezentujemy to nie tylko konkretne liczby, wykresy i tabele, ale również wnioski z badań przygotowane przez specjalistów z Agape, którzy dysponują wieloletnim doświadczeniem w pracach nad biuletynami firmowymi. Tworzą one razem raport zawierający konkretne wytyczne zmian i zadań dla redakcji.
Korzyści z badań czytelniczych:
• Narzędzie do projektowania przyszłych działań w komunikacji.
• Większe zaangażowanie w tworzenie biuletynu i jego lekturę.
• Możliwość wyrażania własnej opinii o części działań komunikacyjnych firmy, a pośrednio o samej firmie.
• Szansa na zgłaszanie przez pracowników postulatów, uwag, sugestii.
• Wzrost efektywności działań komunikacji wewnętrznej.
• Elementy badania mogą być użyteczne w poznaniu opinii pracowników o firmie.
• Wskazanie kierunku rozwoju form komunikacji wewnętrznej.
• Wzrost zaangażowania pracowników i lepsze postrzeganie firmy.