Agape oferuje audyty biuletynów custom publishing mające na celu przedstawienie zalet i wad publikacji oraz prezentujące kierunek rozwoju magazynu.
Z naszych doświadczeń wynika, że dzięki wprowadzeniu zmian zawartych w raporcie z audytu, biuletyn custom publishing staje się bardziej atrakcyjnym pismem, zwłaszcza z punktu widzenia czytelnika. Zwiększa się znacząco zainteresowanie biuletynem, a w konsekwencji łatwiejsze jest efektywne realizowanie strategii komunikacyjnej na jego łamach. Dotychczas przeprowadziliśmy 30 audytów biuletynów.
4 części audytu magazynu custom publishing
Audyt biuletynu składa się z 4 części. W jego skład wchodzą następujące bloki tematyczne:
Cele, adresat i wizerunek
• Cele biuletynu,
• Adresat,
• Stopień realizacji celów,
• Identyfikacja wizualna firmy,
• Kreowanie wizerunku w świadomości odbiorcy.
Język, redakcja tekstów
• Układ merytoryczny publikacji,
• Ocena języka publikacji,
• Dobór form dziennikarskich,
• Redakcja i korekta tekstów,
• Tytuły, leady, śródtytuły i inne istotne elementy tekstowe,
• Zajawki.
Atrakcyjność wizualna, grafika
• Layout,
• Kompozycja graficzna,
• Skład i łamanie,
• Zdjęcia, inne ilustracje, kadrowanie,
• Typografia.
Format publikacji, nawigacja
• Format publikacji w kontekście odbiorcy,
• Papier,
• Druk,
• Oprawa,
• Nawigacja.
Korzyści z audytów magazynów custom publishing:
• Zdefiniowanie plusów i minusów obecnej formy biuletynu.
• Narzędzie do projektowania przyszłych działań związanych z rozwojem i kształtem działań w komunikacji.
• Poprawa jakości wydawanego biuletynu.
• Ciekawsze artykuły, atrakcyjniejsza forma graficzna.
• Lepsza realizacja oczekiwań pracowników w stosunku do biuletynów.
• Wzrost efektywności działań komunikacji wewnętrznej.
• Optymalizacja nakładów potrzebnych do utrzymania odpowiedniego poziomu komunikacji za pośrednictwem biuletynu.
• Wskazanie kierunku rozwoju form komunikacji wewnętrznej.