W Konkursie liczy się regularny start

By przygotować dobry biuletyn, a w konsekwencji wygrać Konkurs Biuletynów Firmowych, trzeba zadbać o każdy szczegół. O sposobie na wygraną, a także o tym, czy da się polepszyć wizerunek firmy poprzez biuletyn wewnętrzny rozmawiamy z Tomaszem Kościelnym, dyrektorem zarządzającym Agencji custom publishing Agape.

„Biuletyn o Biuletynach”: Tegoroczna edycja Konkursu Biuletynów Firmowych właśnie się rozpoczęła. Jaka jest recepta na wygraną? Jak pokazać się z najlepszej strony?

Tomasz Kościelny: Nie ma jednej recepty na wygraną w Konkursie. Trzeba mieć biuletyn realizujący postawione cele, adresowany do precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej, przygotowany dobrze redakcyjnie, graficznie i jeszcze świetnie wydrukowany lub z przyjazną nawigacją (w przypadku publikacji elektronicznych). Kombinacja tych elementów i precyzyjnie wypełniony formularz zgłoszeniowy stanowią o klasyfikacji w Konkursie. Warto też pamiętać o konkurencji. Jeżeli np. w kategorii biuletyn wewnętrzny będzie startować 20 publikacji, będziemy mieli większe szanse na lepsze miejsce, niż gdy rywalizować będzie 40 prac.
Na pewno ważny jest regularny udział. Uczestnictwo w każdej edycji czegoś nas uczy, pozwala podnieść jakość, zobaczyć jak wypadliśmy na tle konkurencji. Zachęcam też do korzystania z pakietów doradczych, dzięki którym otrzymujemy precyzyjne informacje zwrotne, co warto poprawić.

Czy zdarza się, że w Konkursie kilkakrotnie biorą udział te same firmy?

Tak, to stały trend. Konkurs pozwala na rozwój publikacji. Jest wiele przykładów biuletynów, które dzięki zmianom, wykonanym już po zakończeniu rywalizacji, właśnie na podstawie informacji zwrotnej od członków Jury czy z pakietów doradczych, w kolejnej edycji liczyły się w grze o najwyższe laury. Droga do stworzenia wysokiej jakości biuletynu jest procesem, który musi trochę potrwać.

Czy zdobycie przez biuletyn firmowy nagrody głównej bądź wyróżnienia może realnie wpłynąć na zwiększenie zainteresowania nim wewnątrz firmy i polepszyć jej wizerunek w oczach pracowników?

Nagroda dla biuletynu to wyróżnienie dla całej firmy, dla zespołu redakcyjnego i lidera projektu. Oczywiście wpływa to na większe zainteresowanie wewnątrz firmy i może polepszyć wizerunek, jednak zdobycie wyróżnienia świadczy o tym, że gazeta jest robiona świetnie, co powinno iść z dobrą opinią pracowników.

Dziękujemy za rozmowę.

Anna Wiśniewska, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »