12 pytań do Zbigniewa Żyry

Zbigniew Żyra jest redaktorem naczelnym półrocznika „Risk Focus”, wydawanego przez Grupę Ergo Hestia z myślą o szerokim edukowaniu firm na temat ryzyka ubezpieczeniowego. W dzieciństwie chciał zostać archeologiem, potem, jako strażak, zmierzył się z prawdziwymi wyzwaniami losu.

Zbigniew Żyra

Lubi miejsca, gdzie ludzie oddają się swoim pasjom i namiętnościom, takie jak: sale kinowe, stoki narciarskie i pola golfowe.

Zbigniew Żyra jest absolwentem Szkoły Głównej Służby Pożarniczej. W Grupie Ergo Hestia pracuje od 1994 r., obecnie na stanowisku prezesa Zarządu Hestii Loss Control – spółki inżynierskiej, zajmującej się oceną ryzyka ubezpieczeniowego.

„Risk Focus” ukazuje się dwa razy w roku. To pierwsza i jedyna na polskim rynku publikacja traktująca o ryzyku, głównie ubezpieczeniowym.

Głównym celem wydawnictwa jest podnoszenie świadomości dotyczącej ryzyka, metod identyfikacji, oceny, ograniczania i finansowania. Autorami artykułów są pracownicy Grupy Ergo Hestia.

1. Rok urodzenia: 1965.

2. Jako dziecko marzyłem, by zostać… archeologiem lub geologiem. Pamiętam też okres fascynacji piłką nożną i marzenia o strzeleniu trzech goli dla reprezentacji Polski w końcówce ważnego meczu.

3. Z pierwszej mojej pracy zapamiętałem… syreny alarmowe, krzyk i dynamicznie zmieniające się sytuacje.

4. Jestem dziennikarzem, który… daje dużą swobodę, naciskając delikatnie, ale konsekwentnie na tematy, które aktualnie zaprzątają mi głowę.

Risk Focus5. Trzy najważniejsze cechy dobrego specjalisty od komunikacji to: asertywność, empatia i umiejętność upraszczania skomplikowanych kwestii.

6. Gdy myślę „prasa”, widzę: świat, kraj, region, organizacje, ludzi i sprawy w pigułce. Trudno z niej zrezygnować, nawet podczas urlopu.

7. Moje ulubione miejsce na świecie to… kuchnia w trakcie poszukiwania nowych smaków. Lubię też miejsca, w których ludzie oddają się swoim pasjom i namiętnościom np. kino, sala gimnastyczna, stok narciarski czy pole golfowe.

8. Nigdy nie kupiłbym… tych „wspaniałych” produktów w „superpromocyjnych” cenach w telemarkecie.

9. Najlepiej w życiu smakuje… widok beztroskich i szczęśliwych dzieci.

10. W mojej pracy najważniejsza jest… kreatywność.

11. Biuletyn firmowy powinien… być emanacją intelektu, wiedzy, doświadczenia i wizji pracowników firmy.

12. W podróż dookoła świata z małym bagażem zabrałbym: kartę kredytową, notebooka i korkociąg do wina.

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »