12 pytań do Moniki Maciąg

Monika Maciąg pracowała w biurze poselskim i agencji PR, a od kilku lat jest związana z branżą nowoczesnych technologii. Teraz jest redaktor naczelną magazynu „THINK!” IBM Polska, powstającego we współpracy międzynarodowej i skierowanego do klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników firmy.

Monika Maciąg

Monika Maciąg ukończyła studia politologiczne ze specjalnością dziennikarską na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych oraz kulturoznawcze i europeistyczne na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych – oba kierunki na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Pracowała w dzienniku, biurze poselskim, potem w agencji PR, a od sześciu lat związana jest z branżą nowoczesnych technologii. Tę przygodę zaczęła w Dziale Marketingu firmy SAP, a od czterech już lat zajmuje się relacjami z mediami w IBM Polska.

Odpowiada ze redakcję biuletynu „THINK!” od początku tego roku, wcześniej współuczestniczyła w tworzeniu pisma. Magazyn powstaje we współpracy międzynarodowej, a jego pierwowzorem jest biuletyn szwajcarski. Historia „THINK!” firmy IBM w Europie sięga 2002 r. Znaczną część magazynu zajmują najnowsze informacje o wynalazkach i innowacjach wprost z laboratorium naukowo-badawczego IBM w Zurychu.

Polska wersja biuletynu skierowana jest do klientów, partnerów biznesowych i pracowników firmy, a jej podstawowy cel to przybliżanie wszechstronnej oferty i działalności IBM.

1. Rok urodzenia: 1980.

2. Jako dziecko marzyłam, by zostać… politykiem.

3. Z pierwszej mojej pracy zapamiętałam… że praca jest moją pasją i że musi się dać lubić.

4. Jestem redaktor naczelną, która… kreatywnie podchodzi do zadań, ma swoje zdanie.

Think!5. Trzy najważniejsze cechy dobrego specjalisty od komunikacji to: dobry warsztat dziennikarski, dobra dykcja, zamiłowanie do swojej profesji, twórcze myślenie. Dodam jeszcze odpowiedzialność za publikowane teksty.

6. Gdy myślę „prasa”, widzę… coś, co z chęcią przeczytam.

7. Moje ulubione miejsce na świecie to… jest wiele takich miejsc, ale ulubione są w Europie, choć na całym świecie można znaleźć miejsca, mające „to coś”…

8. Nigdy nie kupiłabym… jest mało takich rzeczy.

9. Najlepiej w życiu smakuje… życie.

10. W mojej pracy najważniejsza jest… świadomość, że wszystko poszło zgodnie z planem.

11. Biuletyn firmowy powinien… być wizytówką firmy i zawsze podobać się pracownikom oraz klientom.

12. W podróż dookoła świata z malutkim bagażem zabrałabym: nigdy nie wyruszyłabym w podróż z malutkim bagażem!

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »