12 pytań do Magdaleny Tarnas

Magdalena Tarnas w LUKAS Banku zajmuje się komunikacją wewnętrzną. Jest m.in. redaktorem pism wewnętrznych: „Kwartalnika”, który porusza tematy ogólnofirmowe i „w pigułce” – poświęconego wyłącznie sprzedaży i marketingowi.

Magdalena Tarnas

Ukończyła Wydział Filologii Polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim i Podyplomowe Studium Public Relations w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.

W Zespole ds. PR LUKAS Banku pracuje od 2003 r. Wcześniej była specjalistą ds. PR w Telefonii Dialog i agencji PR. Miło wspomina też staż w redakcji jednej z wrocławskich rozgłośni.

„Kwartalnik” wydawany jest od października 1997 r. Pierwszy numer miał 16 stron. Od początku ukazuje się cztery razy w roku. Obecnie w nakładzie 2400 egz. Objętość pisma to 44-56 stron.

Odbiorcami „Kwartalnika” są pracownicy LUKAS Banku. Pismo czytane jest również przez ich rodziny oraz częściowo tłumaczone dla rady nadzorczej i akcjonariuszy. Autorami tekstów są pracownicy, a redakcja pisma jednoosobowa. Skład i druk przygotowuje agencja zewnętrzna.

W 2005 r. „Kwartalnik” przeszedł lifting layoutu. Najważniejsze zmiany to: unowocześnienie i uporządkowanie grafiki, inne łamanie stron, większe wyeksponowanie tytułów i leadów. Oprócz dotychczasowego podziału zawartości na pięć tematycznych działów, obecnie w każdym numerze wyodrębniony jest również temat z okładki. W związku z wyjątkowymi wydarzeniami przygotowywane są inserty lub gadżety. Zmiany te były m.in. efektem dostosowywania pisma do potrzeb odbiorców, które badane są za pomocą ankiet dołączanych do pisma.

1. Rok urodzenia: 1973.

2. Ulubiony idol dzieciństwa: kot Filemon.

3. Ze szkoły zapamiętałam… wybuchowe eksperymenty przeprowadzane podczas spotkań kółka chemicznego.

4. Pierwsza praca to… uczenie przedszkolaków angielskich słówek.

5. Jestem redaktor naczelną, która… na rękach nosiłaby każdego, kto z własnej, nieprzymuszonej woli pisze teksty i dostarcza je w terminie.

6. U ludzi, z którymi pracuję, najbardziej cenię… entuzjazm i umiejętność zarządzania zmianą.

7. Nie lubię… to za mocno powiedziane, po prostu mam wybitnie obojętny stosunek do kilku spraw.

8. Moje ulubione słowo: „et cetera”.

9. Moja życiowa pasja: żyć fajnie.

10. W pracy najbardziej lubię… ludzi.

11. Biuletyn firmowy według mnie to… dużo pracy i satysfakcji.

12. Pierwsza myśl po przebudzeniu: dzisiaj będzie dobry dzień (w zależności od nastroju, myśl ta może być podszyta delikatną nutką ironii).

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »