12 pytań do Karoliny Wiłkojć-Żesławskiej

Karolina Wiłkojć-Żesławska jest od 2015 roku redaktor naczelną magazynu pracowników Grupy ZUE „Spinacz”. Ceni sobie obiektywizm, a w pracy przywiązuje największą wagę do szczegółu i profesjonalnego wykonania.

Karolina Wiłkojć-Żesławska

Karolina Wiłkojć-Żesławska jest socjologiem i antropologiem kulturowym, absolwentką Wydziałów Filozoficznego i Historycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, członkiem rady programowej Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie oraz członkiem Zarządu Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach.

Swoją drogę zawodową zaczynała jako tłumacz w branży filmowej i teatralnej, współpracując m.in.: z Małgorzatą Szumowską, Andrzejem Wajdą, Krzysztofem Pendereckim czy Martinem Wuttke.

Spinacz ZUE

Z Grupą ZUE, będącą jednym z czołowych podmiotów budownictwa branży kolejowej i miejskiej infrastruktury szynowej i energetycznej, jest związana od 2012 roku. Pełni funkcję dyrektora biura Zarządu ZUE S.A., odpowiadając jednocześnie za rozwoju rynku i kontakty zagraniczne oraz za wizerunek i promocję firmy; od 2015 roku jest też redaktor naczelną magazynu pracowników Grupy ZUE „Spinacz”.

Biuletyn ukazuje się od 2008 roku jako magazyn pracowników firmy ZUE S.A.; obecnie wychodzi jako kwartalnik zawierający wiele cennych informacji o szansach, zagrożeniach – mocnych i słabych stronach Grupy ZUE i jej otoczenia. Zamieszczane w nim artykuły dotyczą wszystkich spółek wchodzących w skład grupy oraz materiały opisujące najważniejsze wydarzenia z branży infrastruktury szynowej.

1. Urodziłam się w roku: 1984.

2. Jako dziecko najlepiej umiałam… śpiewać i deklamować – nie tylko w miejscach do tego przeznaczonych, a także budować konstrukcje z drewnianych klocków.

3. Najbardziej praktyczne spostrzeżenie z czasów nauki: ambicją nauki powinno być raczej pomóc zrozumieć niż aspirować do tworzenia wyjaśnień.

4. W mojej pracy przywiązuję największą wagę do… szczegółu i profesjonalnego wykonania.

5. Dobry redaktor naczelny zawsze… ceni obiektywizm pisma i ma na uwadze swój zespół redakcyjny.

6. Mój ulubiony tytuł prasy komercyjnej: „Przekrój”.

7. Biuletyn firmowy jest dla mnie źródłem… informacji o organizacji i tworzących ją ludziach.

8. Gdybym mogła poświęcić cały weekend na czytanie… czytałabym po prostu.

9. Symbolem mojego stosunku do luksusu jest… długie, niespieszne śniadanie, serwowane na tarasie z widokiem na morze.

10. Lepsze niż ptasie mleczko: silnik V12.

11. Mój sposób na efektywną gospodarkę czasem to… dobre planowanie i odpowiednia priorytetyzacja działań.

12. Gdybym mogła poznać trzy sławne osoby, byliby to: wszyscy niestety już nie żyją.

 

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »