12 pytań do Justyny Janawy

Justyna Janawa jest kierownikiem ds. komunikacji wewnętrznej w Tesco. Biuletyn firmowy to dla niej źródło niezbędnych informacji o firmie, jej strategii, celach biznesowych i aspiracjach.

Justyna Janawa

Absolwentka dziennikarstwa na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ oraz politologii na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ. Z branżą PR związana jest od 2000 r. Komunikacją wewnętrzną w Tesco kieruje od 2010 r. Odpowiada m.in. za magazyn firmowy.

„Tesco Dzisiaj” to magazyn wewnętrzny pracowników Tesco, wydawany od 2002 r. w cyklu dwumiesięcznym. Pismo o nakładzie 15 tys. egzemplarzy jest jednym z narzędzi komunikacji wewnętrznej. Jego zadania to: informowanie o strategii, promocja wartości firmy, wspieranie polityki personalnej oraz regularne przekazywanie informacji o działalności firmy we wszystkich jej obszarach. „Tesco Dzisiaj” służy motywowaniu pracowników i budowaniu ich tożsamości z firmą.

1. Rok urodzenia: 1979.

2. Jako dziecko najlepiej umiałam… dawać popisy na scenie: śpiewać, tańczyć, recytować.

3. Najbardziej praktyczne spostrzeżenie z czasów nauki: ci, którzy najbardziej dają nam w kość, są właśnie osobami, które po latach cenimy najbardziej.

4. W mojej pracy przywiązuję największą wagę do… tego, by dostarczać produkt z najwyższej półki.

5. Dobry redaktor naczelny zawsze… uważnie słucha opinii czytelników.
Tesco Dzisiaj
6. Mój ulubiony tytuł prasy komercyjnej: obowiązkową lekturą co sobotę są dla mnie „Wysokie Obcasy”. Chętnie sięgam po tygodniki opinii („Polityka”, „Wprost” czy „Newsweek” – zamiennie, ponieważ nie jestem lojalnym czytelnikiem). Kupuję „Twój Styl”, „Pani”, odmienione „Zwierciadło”. Lubię pisma wnętrzarskie, ostatnio zauroczyła mnie „Weranda”. Z ciekawości zawodowej chętnie czytuję wydawnictwa customowe.

7. Biuletyn firmowy jest dla mnie źródłem: niezbędnych informacji o firmie, strategii, celach biznesowych i aspiracjach.

8. Gdybym mogła poświęcić cały weekend na czytanie… … dokończyłabym wszystkie książki, które zaczęłam czytać, m.in. „On Beauty” Zadie Smith.

9. Symbolem mojego stosunku do luksusu jest… luksus utożsamiam z komfortem.

10. Lepsze niż ptasie mleczko: święty spokój.

11. Mój sposób na efektywną gospodarkę czasem to… niezbędne planowanie każdego dnia, elastyczność w priorytetyzowaniu zajęć i ciągła weryfikacja zadań do wykonania.

12. Gdybym mogła poznać trzy sławne osoby, byliby to: Jamie Olivier, brytyjski kucharz; Barack Obama, prezydent Stanów Zjednoczonych, Juliette Binoche, francuska aktorka.

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »