12 pytań do Bożeny Skarżyńskiej

Bożena Skarżyńska jest z wykształcenia filologiem i dziennikarzem, redaktor naczelną „Bilansu Dodatniego”, wydawanego przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP. Jej zdaniem najważniejsze przymioty specjalisty od komunikacji to pogoda ducha, szczerość i rzetelność. Lubi truskawki, rodzinne rejsy po Mazurach oraz poezję ks. Twardowskiego.

Bożena Skarżyńska

Bożena Skarżyńska ukończyła studia filologiczne na Uniwersytecie Łódzkim i podyplomowe dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Od 1980 r. była dziennikarką w Sieradzu: tygodnika „Nad Wartą”, a następnie kierownikiem oddziału „Wiadomości Dnia” i dyrektor oddziału „Dziennika Łódzkiego”. Pracowała również jako dyrektor ds. marketingu Bestmont SA i dziennikarz w czasopiśmie branżowym.

Od 2009 r. pełni funkcję redaktor naczelnej „Bilansu Dodatniego” – czasopisma SRW RP. W 2009 r. założyła Firmę Prasowo-Wydawniczą „Regiony”.

„Bilans Dodatni” jest czasopismem Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP. Ukazuje się od czerwca 2008 r. Początkowo był kwartalnikiem liczącym 20 stron. Od czerwca 2009 r. jest dwumiesięcznikiem. Nakład zwiększył się do 2 tys. egzemplarzy, przy objętości od 52 do 68 stron.

Jego celem jest informowanie o wydarzeniach w branży mięsnej i tych z sektora rolno-spożywczego, które mają znaczący wpływ na rozwój tego działu gospodarki. „Bilans” ma za zadanie podsumowywać i komentować te wydarzenia, a zarazem informować i integrować środowisko, które tworzą właściciele, kadra kierownicza i pracownicy ponad 4 tys. firm z branży.

1. Rok urodzenia: 1957.

2. Jako dziecko marzyłam, by zostać… lekarzem.

3. Z pierwszej mojej pracy zapamiętałam… zimowe wyjazdy w teren.

4. Jestem redaktor naczelną, która… ma coś z żeglarza-samotnika.

Bilans Dodatni5. Trzy najważniejsze cechy dobrego specjalisty od komunikacji to: pogoda ducha, szczerość, rzetelność.

6. Gdy myślę „prasa”, widzę… dziesiątki podobnych okładek z twarzami celebrytów.

7. Moje ulubione miejsce na świecie to… Mazury.

8. Nigdy nie kupiłabym… nachalnie reklamowanego produktu.

9. Najlepiej w życiu smakuje… samotność we dwoje i misa truskawek.

10. W mojej pracy najważniejszy jest… pomysł na całość.

11. Biuletyn firmowy powinien… być łącznikiem.

12. W podróż dookoła świata z malutkim bagażem zabrałabym: tomik wierszy ks. Twardowskiego.

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »