12 pytań do Anny Waśniowskiej

W swoim zawodowym życiorysie ma Telewizję Polską i Radio w Katowicach. Obecnie redaguje „Baśkę” – gazetę dla prawie 8 tys. pracowników ING Banku Śląskiego w całym kraju. Jej pasją jest muzyka, nie lubi życiowego pesymizmu.

Anna Waśniowska

Jest absolwentką muzykologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła też studia podyplomowe z prawa autorskiego, prasowego i prawa reklamy na Wydziale Prawa w Instytucie Wynalazczości i Ochrony Własności Intelektualnej UJ oraz kierunki: PR i Europejskie Studia Menedżerskie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.

Karierę zawodową związała z mediami. Już na studiach współpracowała z Regionalnym Ośrodkiem TP w Katowicach. Potem, przez 8 lat, z Regionalną Rozgłośnią Polskiego Radia w Katowicach. Prócz działań dziennikarskich, do jej obowiązków należała współpraca z agencją wydawniczą katowickiej rozgłośni, praca w studiu nagrań oraz promocja wydawnictw, koncertów i oferty programowej Radia Katowice. Jako reporterka współpracowała z Programem 2 PR, a także z pismami „Opcje” i „Education World”.

Od trzech lat związana z ING Bankiem na stanowisku starszego specjalisty ds. public relations. Odpowiada za komunikację wewnętrzną ING Banku Śląskiego w całym kraju. Pełni rolę redaktora naczelnego miesięcznika „Baśka” oraz korespondenta i członka międzynarodowej redakcji dwumiesięcznika korporacyjnego ING, wydawanego w Amsterdamie.

„Baśka” ukazuje się od grudnia 1994 r. Wciąż się rozwija, realizując także wnioski po badaniach czytelnictwa miesięcznika. Co miesiąc „Baśka” dociera do prawie 8 tys. pracowników w całym kraju. Większą część miesięcznika wypełniają teksty związane z aktualnymi kampaniami, produktami lub projektami, realizowanymi w Banku. Popularnością cieszą się także prezentacje zespołów pracowniczych i konkursy.

1. Rok urodzenia: 1971.

2. Ulubiony idol dzieciństwa: Elvis Presley.

3. Ze szkoły zapamiętałam… sama się czasem dziwię jak wiele. Słówka, wzory, szkolne wypracowania i wycieczki.

4. Pierwsza praca to… Telewizja Polska i oglądanie świata okiem kamery. Cudowny czas, kiedy godziny spędzone na planie mijały niezauważalnie.

5. Jestem redaktor naczelną, która… łączy role naczelnego i reportera. Sama piszę, motywuję i pomagam w tworzeniu tekstów. Dużo słucham, co pozwala mi na szybkie reagowanie na potrzeby czytelników.

6. U ludzi, z którymi pracuję, najbardziej cenię… profesjonalizm, rzetelność i poczucie humoru.

7. Nie lubię… nie jest tego aż tak wiele. Nie lubię bezczynności, pesymizmu i epatowania trudnościami.

8. Moje ulubione słowo: warto.

9. Moja życiowa pasja: muzyka w każdej postaci.

10. W pracy najbardziej lubię… tempo, wszechstronność zadań, wyzwania. Lubię spotykać się z ludźmi i zarażać ich optymizmem.

11. Biuletyn firmowy według mnie to… ciągłe poszukiwanie ciekawych tematów, form, autorów. To ważne źródło informacji dla pracowników i często „to coś”, co łączy ich z organizacją. To nieustanny dialog i spotkania – miejsce dzielenia się radościami i sukcesami. Biuletyn to sposób na budowanie więzi.

12. Pierwsza myśl po przebudzeniu: ciekawe, co słychać na świecie?

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »