12 pytań do Anny Michalskiej

Na pytania naszego Kwestionariusza odpowiada Anna Michalska, redaktor naczelna „Biuletynu Informacyjnego” Grupy PCC Rokita.

Anna Michalska

Anna Michalska jest absolwentką Filologii Polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim i Podyplomowych Studiów Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz Polsko-Amerykańskiego Studium Komunikacji Społecznej w Organizacji i Zarządzaniu na Politechnice Wrocławskiej. Pracę zawodową zaczęła 13 lat temu jako nauczycielka języka polskiego w LO w Brzegu Dolnym.

Od 10 lat pracuje w PCC Rokita, jednej z największych w Polsce firm chemicznych. Zajmuje stanowisko PR managera i jest odpowiedzialna za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w firmie. Firmowy „Biuletyn Informacyjny” redaguje od 1996 r.

Jego odbiorcami są pracownicy Grupy PCC Rokita, ok. 1800 osób. Pismo redaguje jednoosobowo, choć do współpracy zachęca wielu pracowników. Z pantoflowych sondaży wynika, że najchętniej czytane są relacje z pikników integracyjnych. Dużą popularnością cieszy się rubryka „Witamy w Grupie PCC Rokita”, w której publikowane są zdjęcia nowo przyjętych pracowników.

Przez 10 lat gazeta przeszła szereg zmian – do 1999 r. ukazywała się jako czarno-biały miesięcznik, później udoskonalona – w kolorze na kredowym papierze. Po zmianie nazwy (wcześniej Zakłady Chemiczne Rokita – teraz PCC Rokita), mającej na celu podkreślenie przynależności do niemieckiej firmy PCC AG, zmieniła się cała tożsamość wizualna firmy, a tym samym layout gazety. Od dwóch lat ukazuje się raz na kwartał w nakładzie 500 egzemplarzy.

1. Rok urodzenia: okrągły, 1970.

2. Ulubiony idol dzieciństwa: Pipi (zawsze marzyłam o posiadaniu jej specyficznych umiejętności).

3. Ze szkoły zapamiętałam… wycieczkę do Krakowa, z pierwszymi nielegalnymi procentami i windą do nieba…

4. Pierwsza praca to… zbieranie ogórków za obcą walutę (zamienioną na buty marki Salamander).

5. Jestem redaktor naczelną, która… zawsze boi się, że nie zdąży.

6. U ludzi, z którymi pracuję, najbardziej cenię… optymizm i poczucie
humoru.

7. Nie lubię… kłamstwa i obłudy.

8. Moje ulubione słowo: jutro (bezkarnie używane zawsze, kiedy się odchudzam).

9. Moja życiowa pasja: tworzenie domu pełnego ciepła i miłości.

10. W pracy najbardziej lubię… poranną kawę przy „prasówce”.

11. Biuletyn firmowy według mnie to… doskonały kanał komunikacji.

12. Pierwsza myśl po przebudzeniu: wszystko się uda!

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »