12 pytań do Aleksandry Smereki

Aleksandra Smereka, specjalista ds. zarządzania personelem i komunikacji w Whirlpool, zajmuje się wewnętrznym magazynem firmowym. Uważa, że dobry redaktor zawsze słucha opinii czytelników.

Aleksandra Smereka

Absolwentka psychologii oraz socjologii. Studiowała na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Swoje pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała w branży rekrutacyjnej, pracując jako konsultant w jednej z największych globalnych agencji rekrutacyjnych.

Przygodę z komunikacją wewnętrzną i obszarem ZZL w Whirlpool rozpoczęła w lutym 2010 r., gdzie obecnie zajmuje stanowisko specjalisty ds. zarządzania personelem i komunikacji.

Kreuje i zarządza wydawnictwem wewnętrznym „Whirlpooletka” – kwartalnikiem, który ukazuje się we wrocławskiej siedzibie Whirlpool. Dzięki zaangażowaniu zespołu redakcyjnego, złożonego z przedstawicieli poszczególnych działów firmy, gazetka oferuje swoim czytelnikom obszerne relacje z ważnych wydarzeń firmowych, aktualizacje dotyczące najciekawszych projektów, a ponadto ciekawostki o pasjach i sukcesach pracowników. Dzięki rubryce rozrywkowej i zamieszczanych w niej konkursach z nagrodami „Whirlpooletka” integruje pracowników wokół wydawnictwa. Chętnie angażują się oni w „życie” gazetki, a każdy nowy numer jest wyczekiwany z niecierpliwością.

1. Rok urodzenia: 1980.

2. Jako dziecko najlepiej umiałam… recytować na pamięć wszystkie bajki czytane mi przez mamę.

3. Najbardziej praktyczne spostrzeżenie z czasów nauki: nie wystarczy nauczyć się na pamięć, przede wszystkim trzeba zrozumieć.

4. W mojej pracy przywiązuję największą wagę do… profesjonalizmu i relacji międzyludzkich.

Whirpooletka5. Dobry redaktor naczelny zawsze… słucha opinii czytelników.

6. Mój ulubiony tytuł prasy komercyjnej: „Polityka”, „Wprost”.

7. Biuletyn firmowy jest dla mnie źródłem: satysfakcji z pracy.

8. Gdybym mogła poświęcić cały weekend na czytanie… musiałabym nakłonić do tego samego mojego męża.

9. Symbolem mojego stosunku do luksusu jest… ciepłe wspomnienia i tęsknota za czasem spędzonym w brazylijskiej faveli.

10. Lepsze niż ptasie mleczko: jest kokos w każdej postaci.

11. Mój sposób na efektywną gospodarkę czasem to… planowanie i spontaniczne reagowanie na nadarzające się okazje do zrobienia czegoś nadspodziewanie szybko i skutecznie.

12. Gdybym mogła poznać trzy sławne osoby, byliby to: Adam Szostkiewicz, Kasia Nosowska, Sean Penn.

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »