Magazyn „Kurier Drogowy”

Biała ramka, okalająca całą okładkę oraz pozostawienie białego tła pod winietą porządkują i scalają kompozycję. Zastosowanie łamanych linii odróżnia projekt od popularnego układu – prostokątne zdjęcie w ramce i winieta. Dodaje to kompozycji dynamiki i budzi skojarzenia z techniczną branżą pisma.

Kurier Drogowy

Do nazwy magazynu użyto dosyć wyrazistego fontu z minimalną interlinią, co daje efekt bloku graficznego, ale jest jednocześnie czytelne. Ciekawym pomysłem jest wyróżnienie numeru wydania i pokazanie go na pierwszym miejscu. Zazwyczaj ten element winiety nie rzuca się tak w oczy, tu natomiast został potraktowany równorzędnie z nazwą magazynu. W tym przypadku jest również elementem równoważącym dla logo GDDKiA umieszczonego w przeciwległym narożniku.

Atrakcyjne zdjęcie pozwala zarówno czytelnie umieścić zajawki, jak i przyciągnąć wzrok swoją głębią. Ciekawy pomysł, przemyślany kadr i dobra jakość fotografii stanowią w dużej mierze o atrakcyjności okładki magazynu. Zastanawiam się tylko, czy w tym przypadku przesunięcie kadru lekko w lewo tak, aby punkt zbiegu wiaduktu wypadał bardziej centralnie, nie przyniosłoby jeszcze lepszego efektu.

Zróżnicowanie zajawek pod względem wielkości i grubości fontu od razu je hierarchizuje. Opisowa zajawka, dotycząca Tematu numeru rzuca się w oczy i z łatwością jesteśmy w stanie przeczytać cały jej tekst. Pozostałe zajawki, choć skromne, również są dobrze czytelne.

Kolorystyka całej okładki jest bardzo harmonijna. Pomarańczowy kolor firmowy ożywia i podkreśla istotne szczegóły, a białe zajawki są dobrze czytelne na zdjęciu. Całość daje wrażenie przejrzystości i braku zbędnych elementów.

Małgorzata Żurniewicz-Turno, Agape

 

Oceń okładkę magazynu „Kurier Drogowy”

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »