Zmień format magazynu na bardziej nietypowy

Chcesz zostać zauważony, zapamiętany i przeczytany? Postaw na oryginalny format magazynu custom publishing i zwiększ możliwość prezentacji swoich treści.

Format zmiana

Najczęściej spotykanym formatem magazynu jest A4 (210 mm x 297 mm). Zmiana formatu na niestandardowy, poszerzony lub wydłużony, lub jedno i drugie, to dobry sposób na uatrakcyjnienie magazynu. Inny niż standardowy format gazety to również sposób na wyróżnienie się, np. spośród innych materiałów firmowych. Gdy trafimy z magazynem o niestandardowym formacie do naszego partnera handlowego lub klienta, jest szansa, że pismo przykuje jego wzrok i zachęci do zapoznania się z nim. Formaty większe od A4 o kilka cm z każdej strony są częściej spotykane w magazynach skierowanych do klientów i partnerów biznesowych. Do zalet tych formatów należy przede wszystkim możliwość zamieszczania dużych zdjęć i wydzielania atrakcyjnych wizualnie obszarów tematycznych. Warto sięgać po poszerzone formaty, gdy chcemy poprzez magazyn custom publishing wzmacniać elegancki i prestiżowy wizerunek firmy i marki.

Decydując się na zastosowanie nietypowego formatu biuletynu, weźmy pod uwagę dwie kwestie. Pierwszą jest koszt druku. W przypadku niestandardowych formatów, większych od A4 (poszerzonych i wydłużonych) magazyn drukowany jest z większych arkuszów papieru, z których, po wydrukowaniu składek, zostaje więcej niewykorzystanego użytku (papieru). Płacimy zatem za niewykorzystany surowiec. Inną kwestią może okazać się droższa wysyłka magazynu. Jeśli rozsyłamy tytuł do naszych czytelników w kopertach, być może będziemy musieli wybrać ich nietypowy rozmiar i przez to zapłacić więcej za wysyłkę ponadwymiarową.

Możemy jednak wyróżnić się niestandardowym formatem gazety mniejszym od A4, np. 210 mm x 280 mm, 210 mm x 265 mm lub zbliżonym do kwadratu. W przypadku tego rodzaju publikacji druk może być tańszy niż magazynu o standardowym formacie A4.

Innym pomysłem na wyróżnienie się może być podłużny format magazynu, np. 150 mm x 297 mm, który po rozłożeniu daje nam kwadrat. Otrzymujemy publikację o formie ciekawej do zaprojektowania graficznego

Chcąc jeszcze mocniej podkreślić związek magazynu z firmą, możemy zdecydować się na wykrojnik – tylko na okładce lub na wszystkich stronach. W ten sposób możemy zaznaczyć w magazynie charakterystyczny kształt, np. firmowego logotypu lub produktu. Biuletyn custom publishing może mieć np. zaokrąglony jeden róg czy wycięty po dłuższym boku kształt najważniejszego firmowego produktu.

Jest wiele możliwości na wyróżnienie się formatem spośród szeregu biuletynów firmowych obecnych na rynku. Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu i zastanowić, co możemy zaoferować naszym odbiorcom, by zapamiętali właśnie nasz magazyn custom publishing i cieszyli się lekturą.

Agnieszka Madej, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »