Jak wzmocnić pozytywny wizerunek zarządu w biuletynie?

W jaki sposób firmy mogą wzmocnić pozytywny wizerunek zarządu w firmowym biuletynie, by wzbudzić u pracowników jeszcze większą motywację do działania? Jednym z przykładów może być szczere pokazanie sylwetki przedstawiciela kadry zarządzającej. I połączenie jej z firmowymi wartościami.

Jak wzmocnić pozytywny wizerunek zarządu w biuletynie?

Jednym z kluczowych zadań, należących do lidera biznesu, jest umiejętność inspirowania pracowników do osiągania coraz lepszych wyników, rozwijania organizacji i wzrastania wraz z nią. Aby to zrobić, warto od czasu do czasu opowiedzieć, kim jest lub był prezes zarządu, założyciel firmy lub szef całej grupy kapitałowej. Firmowy biuletyn to doskonałe ku temu miejsce.

Przykład CEMEX-u

W jaki sposób pokazać, że wyznawane przez przywódcę wartości pokrywają się z tymi realizowanymi przez firmę? Za przykład niech posłuży artykuł „Lorenzo H. Zambrano. Życie pełne pasji i doskonałości” z magazynu „Nasz Głos” firmy CEMEX Polska.

Prezes CEMEX-u Lorenzo H. Zambrano zmarł nagle wiosną ubiegłego roku, co było wielką stratą dla organizacji. Współpracownicy byli bardzo zaskoczeni i zasmuceni… Tekst w firmowym biuletynie poświęcony sylwetce przewodniczącego rady dyrektorów i prezesa jednego z największych producentów materiałów budowlanych: cementu, betonu i kruszyw na świecie, powstał dwa miesiące po śmierci szefa CEMEX-u. Autor podszedł do tematu niestandardowo. Postawił na mocne podkreślenie osiągnięć lidera i wartości, którymi kierował się w życiu i firmie: odwagi, pasji, miłości do kraju i ludzi. Wykazał się dużym szacunkiem dla jego osobistej historii.

Artykuł jest jednocześnie uznaniem ważnej roli prezesa Zambrano w rozwoju firmy, podkreśleniem wagi inspiracji jego postaci dla współpracowników. Mimo tak trudnej dla wszystkich w firmie sytuacji, pokazanie sylwetki Pana Prezesa jest ważnym ogniwem, łączącym nowych pracowników, szczególnie tych młodszych, z wartościami wyznawanymi przez organizację. Firma może mieć nadzieję, że wartości wypracowane przez Lorenza H. Zambrano będą nadal przynosić pozytywne efekty w długofalowej perspektywie rozwoju CEMEX-u.

Zabiegi stylistyczne

Tekst zawiera szereg doskonale dobranych zabiegów stylistycznych, których zadaniem jest zbudowanie w czytelniku poczucia sprawczości, wpływu na poziom własnego zaangażowania w codzienną pracę. Każde zdanie jest przemyślane i niesie w sobie wartość. „Dla nas w CEMEX Lorenzo H. Zambrano był kimś więcej niż tylko naszym liderem przez prawie 30 lat. Prezes Zambrano był również przykładnym człowiekiem” – napisał autor w leadzie. Sięgnął do korzeni, pokazał skąd wywodzi się firma, jaką drogę przeszedł Meksykanin, by objąć firmowe stery. Na początku tekstu padają konkretne liczby i osiągnięcia z ostatnich 30 lat, kiedy Lorenzo H. Zambrano był prezesem CEMEX-u. Autor podkreśla, że dla prezesa ludzie i ich rozwój zawsze stanowili największy majątek firmy.

W materiale jest również mowa o kulturze organizacyjnej firmy, czyli wyznawanych wartościach, pokazanie różnych aspektów działalności CSR, wspieranie przez byłego prezesa społeczeństwa, sztuki, kultury i sportu. Tekst budują również przemyślane śródtytuły: „Niezwykła trajektoria”, „Mocne poczucie odpowiedzialności”, „Wyraźna droga naprzód” oraz poruszający w treści wyimek.

Na zakończenie autor podkreśla znaczenie dalszej wspólnej pracy dla sukcesu firmy, nawołując do uszanowania wartości wyznawanych przez człowieka, który, mimo że odszedł, jest wciąż silny w ludziach, firmie, marce.

Agnieszka Madej, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »