Wyróżnij się dobrym papierem

Do najczęściej stosowanych w druku rodzajów papieru należy papier powlekany kredowy: matowy, błyszczący lub satynowy. Jaki papier wybrać w naszym magazynie custom publishing?

Papier w biuletynie custom publishing

Papier w wykończeniu błyszczącym lepiej oddaje głębię barw, kolory są żywe i nasycone. Papier matowy lepiej rozprasza światło, nie odbija go, dzięki czemu ułatwia czytanie. Papier satynowy charakteryzuje się dużą gładkością powierzchni i wiernym odwzorowaniem kolorów. W dotyku jest elegancki jak satyna, stąd wzięła się jego nazwa.

Wysoka biel i zadowalające krycie

W ofercie producentów oferujących papier kredowy można znaleźć papier o wysokiej bieli i zadowalającym kryciu – ten parametr jest ważny, by na drugą stronę nie przebijały zdjęcia. Operowanie dużymi zdjęciami, a co za tym idzie, użycie dużej ilości farby w procesie druku może sprawić, że przy zbyt niskiej gramaturze papieru, kolor ze zdjęć będzie przebijać na drugą stronę arkusza.

Rekomendacja agencji

Jeśli chcemy, by czytelnik dostrzegł zmiany w naszym biuletynie, wybierzmy inny niż dotychczas papier. Możemy zaufać rekomendacji agencji custom publishing, by wybrała dla nas papier dodający magazynowi więcej elegancji i szlachetnego charakteru lub papier potwierdzający zaangażowanie naszej firmy w zrównoważony rozwój w biznesie.

Troska o środowisko

Jeśli zależy nam na wzmocnieniu wizerunku firmy troszczącej się o środowisko naturalne, wybierzmy papier certyfikowany z logo Forest Stewardship Council (FSC) lub papier ekologiczny. Etykieta z logo FSC gwarantuje, że produkt został wytworzony z surowców drewnopochodnych, które pozyskano z certyfikowanych plantacji, zarządzanych zgodnie z normami FSC. Możemy również zapytać o papier stricte ekologiczny, produkowany z makulatury lub z dodatkiem makulatury. Taki papier może być, z racji swojego procesu produkcyjnego, kilkakrotnie droższy od papierów standardowych. Wybór takiego papieru może sprawić, że wyróżnimy naszą firmę i markę – również na tle rynku i branży.

Agnieszka Madej, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »