Wybierz dobre zdjęcie na pierwszą stronę – okładka sprzedaje

To okładka sprzedaje magazyn. Jeśli jest profesjonalnie zaprojektowana, pozwoli wyróżnić się naszemu magazynowi i zachęci do lektury.

Okładka sprzedaje

Jakie magazyny wybieramy najczęściej, sięgając po nie w kiosku? Z badań wynika, że te, na okładkach których prezentowani są ludzie. W przypadku magazynów custom publishing na okładkach również najczęściej goszczą ludzie. Natomiast częściej występują wśród nich projekty, w których na zdjęciu okładkowym jest kilka osób lub ich większa grupa. Zdarzają się też okładki, np. w kwartalnikach, nawiązujące do pór roku, prezentujące najnowszy produkt z oferty firmy, przedstawiające zmiany czy procesy w firmie.

Jak wybrać dobre zdjęcie na okładkę magazynu dla pracowników? Przede wszystkim warto postawić na jakość fotografii i jej oryginalność, coś, co pozwoli się jej wyróżnić, przykuć uwagę czytelnika. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnego fotografa lub agencji custom publishing, by pozyskać wysokiej jakości zdjęcia.

W przypadku okładek, które mają za zadanie przedstawić czytelnikom nową wizję, strategię, produkt czy zmiany w firmie lub na rynku, warto postawić na ludzi, którzy stoją za taką strategią lub nowym produktem. W ten sposób pokazujemy rozwój firmy dzięki pracownikom i uwypuklamy najważniejsze zmiany w firmie.

Oczywiście nie bez znaczenia jest cała makieta magazynu, projekt winiety tytułowej, zastosowana na okładce kolorystyka. Wszystkie elementy, które są składową profesjonalnie zaprojektowanej okładki, powinny ze sobą harmonijnie współgrać. Optymalnie byłoby projektować do każdego wydania kilka wersji okładki. Redakcja ma wówczas czas przyjrzeć się im, zapytać o opinię współpracowników. Jeśli mamy tylko jedno dobre zdjęcie na okładkę, zróbmy wszystko, by było dobrze skadrowane, miało odpowiednio nasycone kolory, a kompozycja okładki i elementy nawigacyjne współgrały ze sobą.

Agnieszka Madej, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »