Świeża dawka kreatywności

Gdy biuletyn potrzebuje zmian, a w redakcji brakuje kreatywności lub wszystkie pomysły zostały już wykorzystane wcześniej, warto sięgnąć po audyt ekspres. Rozmawiamy o nim z Tomaszem Kościelnym, dyrektorem zarządzającym Agape.

Kreatywność po audycie

Jedną z najbardziej znanych usług doradczych Agape są audyty. Dotychczas skorzystało z nich kilkadziesiąt firm. Jakie korzyści wynikają z audytu ekspres?

Audyt ekspres to usługa, która czerpie z kryteriów oceny stosowanej w Konkursie Biuletynów Firmowych. Składa się ona z czterech elementów: Cele, adresat i wizerunek; Język, redakcja tekstów; Atrakcyjność wizualna, grafika; Format publikacji, nawigacja. Korzyści z analizy jest wiele. Przede wszystkim audyt definiuje plusy i minusy obecnej formy biuletynu i jest narzędziem do projektowania przyszłych zadań związanych z rozwojem i kształtem działań w komunikacji. Pozwala oszczędzić czas liderowi projektu w codziennej pracy nad biuletynem. Pracownikom daje w efekcie ciekawsze artykuły, lepszą formę graficzną, a firmie wzrost efektywności działań komunikacji wewnętrznej, optymalizację nakładów na biuletyn i wskazanie kierunku rozwoju form komunikacji wewnętrznej.

Pierwszy raz audyt ekspres pojawił się w ofercie Konkursu Biuletynów Firmowych 2012. Jak klienci odebrali tę usługę?

Reakcje były bardzo pozytywne. W odczuciu klientów audyt ekspres to raport, który bardzo konkretnie pokazuje, co warto zmienić i jest łatwy do zastosowania.

Jak często powinniśmy przeprowadzać audyt naszej publikacji?

Audyt potrzebny jest wtedy, gdy firma jest w fazie zmian i biuletyn jest znacząco rozwijany. W innych przypadkach zalecamy przeprowadzić audyt minimum co dwa lata. Publikacja powinna podążać za dobrymi rozwiązaniami, które pojawiają się na rynku, a także odpowiadać na potrzeby coraz bardziej wymagających czytelników. Audyt jest tutaj bardzo pomocny.

Rozmawiała Anna Wiśniewska

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »