Redagowanie wizualne jest ważne w firmowej komunikacji

Znajomość zasad redagowania wizualnego może sprawić, że będziemy potrafili przytrzymać uwagę naszych odbiorców na dłużej. To, co zobaczą – na przykład w postaci infografiki – łatwiej zapamiętają.

Dlaczego redagowanie wizualne jest ważne w firmowej komunikacji?

Wiele firm, programów telewizyjnych, tytułów prasowych czy portali wykorzystuje zdjęcia, grafikę i infografikę, by przekazać swoje treści jasno i zrozumiale. Projekt biznesowy, korzyści ze współpracy, wyniki wyborów, czy etapy rozwoju produktu – niemal każdy materiał tekstowy można przedstawić wizualnie w kreatywny i zrozumiały sposób. Podobnie jest z firmowymi komunikatami – tekstami do biuletynów, newsletterów, prezentacji czy materiałami tworzonymi na potrzeby intranetu.

Podstawą redagowania wizualnego jest upraszczanie treści. Co możemy zrobić, kiedy jesteśmy przytłaczani obszernymi firmowymi opracowaniami, gdy nasze artykuły i prezentacje liczą wiele stron czystego tekstu lub przeciwnie – stykamy się z olbrzymią liczbą danych? Możemy skrócić i uprościć treść, zamienić ją na graficzną postać – połączyć hasłowe teksty i dane z grafiką. Dla danych liczbowych poszukajmy atrakcyjnego sposobu ich wizualizacji. Do dyspozycji mamy: zdjęcia, wykresy, kolory, grafiki wektorowe, typografię.

Wszystkie te elementy służą jednemu celowi – mają sprawić, aby odbiorcy firmowych treści mogli z łatwością zrozumieć to, co chcemy im przekazać. Znajomość zasad redagowania wizualnego może sprawić, że będziemy potrafili przytrzymać uwagę naszych odbiorców na dłużej. To, co zobaczą – na przykład w postaci infografiki – łatwiej zapamiętają. Ludzki umysł większość informacji przyjmuje bowiem w formie obrazów, szybko i naturalnie. Może warto serwować mu to częściej?

Agnieszka Madej, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »