W numerze wakacyjnym znajdą Państwo…

Jak przygotować się do wakacyjnego wydania biuletynu firmowego i o czym pisać, by czytelnik znalazł w nim wstęp do letniego wypoczynku?

W numerze wakacyjnym znajdą Państwo…

Lipiec i sierpień to czas relaksu, odpoczynku i podróży. Wyludniają się biurowce, pozostali w nich pracownicy działają na zwolnionych obrotach, spotkań, ofert i zamówień jest jakby mniej… Oczywiście są też branże, dla których wakacje to okres wzmożonych działań promocyjnych i intensywnej pracy.

A co z naszym biuletynem firmowym? Bez względu na to, czy wydajemy go co miesiąc, dwa, czy co kwartał, powinien ukazywać się regularnie; nie minie nas zatem wydanie letniego numeru.

Pomyślmy wcześniej

Przygotowania do numeru wakacyjnego warto rozpocząć wcześniej. To ważne, by przed wyjazdem na urlop pracownicy, klienci lub partnerzy biznesowi, piszący do biuletynu, mieli odpowiednio dużo czasu na przygotowanie materiałów. To również czas na mobilizację autorów w magazynach wydawanych przez firmy, dla których wakacje są czasem umacniania swojej pozycji rynkowej, np. producentów lodów, napojów. W biuletynie takiej firmy możemy przedstawić letnie działania i akcje, umiejętnie zmotywować do realizacji planów marketingowych i sprzedażowych, przedstawić nowości produktowe oraz działania reklamowe.

Poznajmy się latem

Letnie wydanie gazety warto wykorzystać do lepszego poznania ludzi – pracowników, klientów lub partnerów. Regiony, działy, grupy projektowe, trenerzy, liderzy, opiekunowie klienta, przedstawiciele handlowi… może w pracy nad poprzednimi wydaniami biuletynu nie było czasu i miejsca, by przyjrzeć się ich pracy, docenić ich wkład i wysiłek? A może warto przedstawić „ludzką twarz” zarządu i zapytać jego członków o wymarzone wakacje, sposób na letnie upały lub ulubione danie z truskawek?

To również czas, by poznać historię – naszej firmy, produktów, rozwiązań; podsumować działania sponsoringowe i charytatywne, którym patronujemy, zachęcić do udziału w zbliżających się, powakacyjnych; przypomnieć wartości, którymi kierujemy się w biznesie lub np. zasady określające wygląd i formatowanie firmowych dokumentów, materiałów reklamowych i wizerunkowych, opakowań, korespondencji elektronicznej.

Doskonalenie, rzut oka za granicę

W wakacyjnym numerze magazynu możemy poświęcić więcej miejsca na tematy związane z rozwojem zawodowym pracowników – doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, sprzedażowych, zasady obsługi klienta i negocjacji biznesowych, zarządzanie czasem i ludźmi, psychologię biznesu.

Na wakacyjnych stronach możemy również przedstawić firmowe biuletyny wydawane przez naszą korporację w innych krajach. Miło, jeśli okaże się, że w pracy nad kolejnym wydaniem magazynu możemy liczyć na wsparcie kolegów z innego kraju – wymianę opinii, przedruk ciekawego artykułu.

Letnie radości

Letnie wydanie naszej gazety to wreszcie czas i miejsce na teksty lekkie i przyjemne. Część z nich możemy mieć gotowych „w szufladzie” już od wielu miesięcy; ze względu na uniwersalność tematu łatwo przygotować je z wyprzedzeniem. Czytelnicy chętnie dowiedzą się, jak spędzić bezpieczne i udane wakacje; jakie ciekawe, lecz mniej znane miejsca w Polsce, warto odwiedzić; jak przygotować domowe mrożonki i przetwory; jak zadbać o kwiaty podczas urlopu. Możemy zachęcić ich do spróbowania sił w nurkowaniu, kitesurfingu, raftingu lub innej – mniej lub bardziej ekstremalnej – letniej aktywności sportowej.

Letni numer biuletynu można uzupełnić łamigłówkami, krzyżówkami, zagadkami. Możemy zamieścić wakacyjny horoskop, przepisy kulinarne na letnie potrawy i ogłosić konkurs na najpiękniejsze zdjęcie z wakacji czy relację z podróży. Również kalendarium wakacyjnych wydarzeń kulturalnych spotka się z zainteresowaniem.

Życzę Państwu, by w wakacyjnych wydaniach biuletynów znalazło się szereg interesujących artykułów, a po powrocie z letnich wojaży wszyscy podzielili się na łamach magazynów swoimi wrażeniami, zdjęciami i wspomnieniami. Utrwalmy słoneczne chwile, by jesienne wydanie biuletynu też mogło być źródłem relaksu i przyjemności.

Agnieszka Madej, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »