Ludzie na okładce (15)

Na okładce w prasie firmowej często pokazujemy pracowników bądź kadrę zarządzającą. Musimy pamiętać o kilku zasadach, których warto przestrzegać – zarówno przy robieniu zdjęcia, jak i późniejszej jego kompozycji.

Ludzie na okładce

Niełatwo jest uchwycić dużą grupę osób w dobrym kadrze. Często wykorzystywane są w tym celu obiektywy szerokokątne, które powodują lekkie zniekształcenie obrazu po bokach kadru. Dlatego lepiej unikać ustawiania osób w bardzo szerokiej grupie.

Dobierając zdjęcie na okładkę, nie zawsze mamy wpływ na jego wykonanie. Jednak jeśli mamy, warto pokusić się o zaaranżowanie ciekawego układu, który obrazowałby temat z okładki (zdjęcie obok).

Dobrym przykładem fotografii oddającej optymizm, zadowolenie i satysfakcję jest zdjęcie poniżej. Twarze są wyraźne, a światłocienie nie przeszkadzają, lecz ładnie modelują rysy. Błękitne niebo w tle pozwala na większą dowolność kompozycyjną. Niefortunny jest tylko fakt, że mężczyzna schował za sobą lewą rękę w taki sposób, że wygląda jakby jej nie miał.

Ludzie na okładce 2Wybierając takie zdjęcie, musimy również pamiętać o zajawkach, które znajdą się na nim. Nie powinny przysłonić twarzy lub pojawić się w innych, niefortunnych rejonach ciała pokazywanej postaci.

Dobrze jest pamiętać, jaki format ma na okładce pole, w którym umieszczamy zdjęcie główne. Czy jest to przestrzeń pionowa czy pozioma, a może kwadrat. Dobranie od razu odpowiedniego kształtu pozwoli uniknąć np. problemu dopasowywania poziomego kadru do pionowego obszaru okładki.

Małgorzata Żurniewicz-Turno, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »