Na każdy temat w biuletynie

Aby magazyn firmowy był atrakcyjnym źródłem informacji, firmowe redakcje często zamieszczają w swoich magazynach artykuły o lżejszej, uniwersalnej tematyce. Gdzie szukać inspiracji do chwytliwego, zaskakującego tekstu?

Na każdy temat

Obok aktualności z życia firmy, informacji o nowych produktach, prowadzonych kampaniach, zmianach w zasadach funkcjonowania firmy itp. w firmowym magazynie znajdziemy szereg interesujących informacji, mających za zadanie poszerzyć naszą wiedzę, zmienić postawę lub zachowanie, zrelaksować nas, rozbawić lub zaskoczyć. W ten sposób zachowujemy właściwe proporcje między tematami ważnymi, strategicznymi i tymi podanymi w lżejszy sposób, sprawiając, że czytelnik chętniej oddaje się lekturze naszego firmowego biuletynu.

Gdzie zatem szukać inspiracji do tematów wartych poruszenia na łamach firmowego magazynu? Poniżej kilka przykładów.

Lubimy czytać o innych ludziach

Dobrym pomysłem jest pokazywanie sylwetek pracowników, dobranych według klucza, np. posiadania takiego samego nazwiska lub oryginalnego imienia, rozpoczęcia pracy w firmie tego samego dnia, obchodzenia urodzin 29 lutego, posiadania pięciorga dzieci, pochodzenia z dalekiego kraju itp.

Dobrym kierunkiem poszukiwań znanych, a zarazem nierzadko ciekawych osób, są także wydarzenia sportowe, kulturalne lub konkursy, które firma sponsoruje. Ile zyska na atrakcyjności magazyn, w którym – przy okazji tekstu o takim wydarzeniu – zamieścimy rozmowę ze znanym artystą, podróżnikiem lub sportowcem? Czasem Bardzo Ważne Osoby możemy znaleźć w gronie naszych klientów.

Jednocześnie, będąc organizatorem tego typu wydarzeń, możemy przybliżyć naszym czytelnikom nietypowe, oryginalne lub ostatnimi czasy popularne dyscypliny sportowe, np. zawody strongmanów, skoki przez przeszkody czy regaty jachtów.

Lubimy marzyć o pięknych miejscach lub rzeczach

Marzenia były, są i będą. Wykorzystajmy je w firmowym biuletynie. Z pewnością są miejsca w Polsce i na świecie, w których nasza firma ma swoje oddziały, filie. Warto je odwiedzić i poznać. Dlaczego nie dzięki kartom firmowego magazynu? Suche fakty o naszej korporacji zamieńmy na przybliżenie miast i regionów pod kątem tego, z czego są najbardziej znane. Dla przykładu: Zielona Góra – żużel i kabarety; Łódź – kolebka polskiej kinematografii i stolica nietypowej architektury; Szczecin – wszechogarniająca zieleń i tajemnicze podziemia; Berlin – muzea i second handy; Rumunia – monastyry i Dracula; Holandia – tulipany i trasy rowerowe… Tekst możemy wzbogacić informacjami o lokalnych specjałach kulinarnych i zwyczajach. Planując wizytę w określonym miejscu, będziemy świadomi tego, co warto zwiedzić i jakie tematy poruszać z naszymi kolegami z oddziału.

Poprzez firmowy biuletyn o charakterze lifestyle’owym – taką formułę coraz częściej przyjmują magazyny wydawane dla klientów i partnerów biznesowych – chcemy budować profesjonalny i elegancki wizerunek swojej firmy. Odwołujemy się często do ekskluzywnych i pożądanych przedmiotów, leżących w sferze marzeń biznesmenów, menedżerów, VIP-ów. W tym przypadku zakres tematyki artykułów nie ma końca tak, jak przedmioty i usługi, o których będziemy pisać, nie mają górnej granicy cenowej.

Czytelnicy chętnie dowiedzą się, jak wycenia się diamenty; dlaczego Riva Aquarama jest najbardziej pożądaną motorówką świata; skąd pochodzi najdroższy kawior na świecie i dlaczego najbardziej cenionym przez koneserów gatunkiem kawy jest Kopi Luwak…

Branża, w której działa nasza firma, powinna być naszym sprzymierzeńcem podczas pracy nad firmowym magazynem. Rozejrzyjmy się wokół, z pewnością możemy zaproponować naszym czytelnikom interesujące, pełne zaskakujących informacji, artykuły. Wystarczy wykazać się inwencją w wyborze tematu, dodać pomysłowość w zbieraniu informacji i doprawić szczyptą odwagi w realizacji.

Tadeusz Baranowski, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »