Jedno zdjęcie warte tysiąc słów

Zdjęcia, ukazujące się na stronie internetowej firmy, w publikacjach czy też w relacjach z wydarzeń specjalnych, budują wizerunek pracowników oraz ich miejsca pracy. Na co warto zwrócić uwagę, powierzając swój wizerunek agencji fotograficznej?

Jedno zdjęcie warte tysiąc słów

Pierwszym bodźcem docierającym do człowieka, w tym przypadku potencjalnego partnera w interesach jest obraz. To on sprawia, że pojawia się zainteresowanie i pobudza ośrodek odpowiedzialny za aktywowanie potrzeby poznania marki czy konkretnego produktu. Sprawia też, że firma staje się bliższa odbiorcy, co ułatwia zaciśnięcie więzi.

Przekaz za pomocą obrazu sprawia, że przypisujemy instytucji/firmie określone uczucia nacechowane pozytywnie lub negatywnie.

Fotograf specjalizujący się w fotografii biznesowej/korporacyjnej wie, na jakie elementy należy zwrócić uwagę, co wyeksponować, a co pozostawić na drugim planie. Ważne jednak, by fotograf został poinformowany, do jakich celów wykonywana jest fotografia, ma to bowiem olbrzymie znaczenie przy doborze kadrów.

Wśród zlecanych fotosów rozróżnić możemy fotografię prasową z przeznaczeniem dla mediów, fotografię do publikacji wewnętrznych, fotografię reklamową, prezentacyjną, fotografie z przeznaczeniem do celów badawczych i szkoleniowych oraz fotografie do wewnętrznego archiwum firmy.

Podczas sesji wizerunkowej warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Dzięki nim można uzyskać pożądany efekt, czyli poczucie prestiżu osoby i marki:
• tło fotografii powinno być jednolite – zdjęcia korporacyjne najczęściej wykonuje się w siedzibie firmy, jednak można zrobić je też w plenerze lub w profesjonalnym studiu fotograficznym;
• światło – padające z przodu osoby fotografowanej, a nie zza jej sylwetki;
• postać nie powinna stać centralnie na wprost obiektywu;
• schludny i nienaganny wygląd: włosy, zadbany strój, sylwetka ze zgiętą ręką na poziomie talii delikatnie od niej odchylona – portretowany nie powinien trzymać niczego w dłoniach;
• głowa ustawiona pionowo, z twarzą pochyloną w stronę aparatu;
• powieki uniesione, wyciągnięta szyja, opuszczona broda;
• wzrok skierowany „w oczy fotografa” lub na ich wysokość;
• uśmiech swobodny.

Przy profesjonalnej sesji warto pomyśleć o zaangażowaniu stylisty i wizażysty, którzy pomogą wyeksponować portretowanym ich walory i udzielą cennych wskazówek.

Istotnym elementem sesji jest również przygotowanie materiału końcowego w postaci plików cyfrowych poddanych procesowi postprodukcji.

Warto na koniec przypomnieć słowa, które brzmią : „jedno zdjęcie jest warte tyle, ile tysiąc słów”. Pamiętajmy o tym, organizując sesję fotograficzną i powierzając swój wizerunek agencji fotograficznej.

www.mozert.pl

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »