Dlaczego warto inwestować… w narzędzia do e-mail marketingu (2)

Rozwiązania e-mail marketing

1. Personalizacja

„Witaj, Maciej!” czy „Witaj, Subskrybencie!”? Wykorzystujmy informacje, które skrupulatnie zbieramy na naszych stronach WWW, w sklepach czy poprzez call center.

Zaawansowana platforma e-mail marketingowa sprawi, że nawet nazwy miast pochodzenia odbiorców będą odmieniane w sposób zgodny z zasadami deklinacji (np. „Witaj Tomku z Gdyni!”), a to zwiększa wiarygodność nadawcy i buduje zaufanie. Ono przedkłada się na zwiększoną liczbę akcji, na których tak zależy marketerom (kliknięcie w link, pobranie dokumentu, itd.).

2. Dynamic Content

Jakim cudem najwięksi amerykańscy gracze np. Amazon.com potrafią wysłać nam ofertę mailową z produktami powiązanymi z kategoriami, które ostatnio odwiedzaliśmy na ich stronie internetowej? Korzystają z profesjonalnej platformy e-mail marketingowej, która potrafi dostosować mailing do charakteru treści najczęściej oglądanych przez subskrybenta na stronie WWW nadawcy.

Bez codziennej żmudnej i manualnej pracy, zaawansowane narzędzie e-mail marketingowe pomoże nam dostarczyć ofertę trafiającą w zainteresowania odbiorców. Koniec z mailami, których skuteczność i trafność jest równa ulotkom wpychanym do skrzynek pocztowych!

3. Targetowanie behawioralne

Czy dzwoniąc do klienta, rozmawiamy z osobami, które zamawiają np. kilka paczek artykułów papierniczych regularnie w ten sam sposób, co z tymi, którzy kupują tylko przed rozpoczęciem roku szkolnego kilka zeszytów? Z pewnością nie. Dlaczego więc mielibyśmy popełnić taki błąd w komunikacji e-mailowej?

Niektóre rozwiązania e-mail marketingowe pozwalają na zaawansowaną segmentację listy odbiorców z podziałem na osoby, które np. nie otwierały naszych e-maili przez ostatnie pół roku lub nie kliknęły w żaden link w ciągu ostatnich 10 tygodni. Możemy dzięki temu dostosować komunikaty i dotarcie z pożądaną, skrojoną na wymiar ofertą.

4. Agencje custom publishing

Nie zapominajmy również, że prócz narzędzia do stworzenia efektywnej kampanii e-mail marketingowej potrzebna jest także wysokiej jakości logiczna, poprawna językowo i spójna merytorycznie treść listu, w opracowaniu której pomagają renomowane agencje custom publishing, działające na naszym rynku, takie jak Agape.

Jeśli brak nam czasu i pomysłów na kreowanie angażujących treści, łatwiej zlecić to zadanie specjalistom, którzy pomogą w jej optymalizacji.

W trzeciej części artykułu poznają Państwo cztery ostatnie z ośmiu kluczowych rozwiązań ważnych dla skutecznego e-mail marketingu.

Maciej Ossowski, Email Solutions Specialist

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »