Gdy fakty trzeba ująć w daty (12)

Kalendarium to chronologiczny przegląd wydarzeń, które już się odbyły lub są dopiero planowane. Przeważnie spis taki przedstawiamy w magazynie firmowym w formie tabeli. Aby nie była nudna, warto uatrakcyjnić ją grafiką.

Przy tworzeniu kalendarium możemy się posłużyć zdjęciami z gotowych już kalendarzy, które mamy pod ręką czy które znajdziemy w bogatej bibliotece w internecie albo stworzyć własną grafikę do biuletynu custom publishing, która może opierać się na wzorze kartki z tradycyjnego kalendarza.

1. Kalendarz 1

Przykład prostego kalendarium ze stołowego kalendarza możemy wykorzystać jako tło dla opisywanych wydarzeń w magazynie firmowym, wpisując je w poszczególne pola w wybranym przez siebie miejscu.

Kalendarz 1

2. Cyfry

Rozsypane kartki z liczbami mogą być niebanalną ilustracją do tworzonego przez nas kalendarium w naszej publikacji firmowej. Możemy wykorzystać cały obrazek lub tylko jego fragment.

Cyfry

3. Grafika

Tutaj mamy sugestywny pomysł zilustrowania mijających lat. Można wykorzystać tę koncepcję układu graficznego i roczniki zastąpić np. potrzebnymi w danym kalendarium datami lub miesiącami albo kwartałami, w zależności od tego, do czego będziemy kalendarium wykorzystywać.

Kalendarium

Kalendarium kojarzy się głównie z cyframi i datami, dlatego zrobienie ilustracji nie musi być trudne. Nie trzeba koniecznie szukać gotowych zdjęć w internecie czy w bankach zdjęć stockowych. Wystarczy odrobina kreatywności, by samemu można przygotować prostą grafikę, która uatrakcyjni i ubarwi projekt kalendarium naszego magazynu custom publishing.Takie kalendarium ułatwi także przyswojenie treści, które chcemy w ten sposób przekazać czytelnikowi.

Małgorzata Żurniewicz-Turno, Agape

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »