Dlaczego warto inwestować… w narzędzia do e-mail marketingu (1)

Percepcja e-mail marketingu na polskim rynku jest często skrajnie odmienna wśród nadawców mailingów i ich odbiorców.

Dlaczego warto inwestować... ...w narzędzia do e-mail marketingu (1)

Marketerzy często powtarzają wyniki badania Direct Marketing Association z 2009 r., mówiące, że każdy dolar wydany na e-mail marketing przynosi 43 dolary zysku i opinię, że to najbardziej dochodowe narzędzie w e-marketingu, ustępujące jedynie SEO. Z drugiej strony, adresaci komunikatów marketingowych bardzo często stawiają wspólny mianownik dla zamówionych treści marketingowych i spamu, czyli niechcianej poczty, na otrzymywanie której nie wyrazili zgody.

Marketerzy mogą sami zniechęcać

Sytuacja ta spowodowana jest liczbą treści reklamowych, pozbawionych możliwości wypisania z listy mailingowej, które otrzymujemy codziennie na nasze konta, na skutek wyrażenia na to aprobaty podczas procesu zakładania skrzynek. Moje własne doświadczenie podpowiada, że czasem to sami marketerzy, ze względu na brak profesjonalnej platformy e-mail-marketingowej, niezbędnej wiedzy lub ciekawych pomysłów, mogą zniechęcić klientów do otrzymywania poczty elektronicznej. Nawet jeśli nadawcą jest ich ulubiona marka.

Potrzeba profesjonalnej platformy

E-mail marketing wkroczył na nowy poziom i by sprostać wymaganiom coraz bardziej wybrednych i selektywnych w podejściu do treści reklamowych subskrybentów, potrzebujemy profesjonalnej platformy, która – w odróżnieniu od skryptów mailowych, takich jak PHPMailer (nie wspominając o desktopowych klientach pocztowych), zaoferuje kompleksowe podejście do e-mail marketingu i pomoże dostarczyć w pełni personalizowaną treść dla poszczególnych segmentów odbiorców.

W drugiej części artykułu zaprezentuję więc cztery pierwsze z ośmiu kluczowych rozwiązań, bez których trudno realizować założenia zadowalających wskaźników konwersji i kliknięć.

Maciej Ossowski, Email Solutions Specialist

 

Ten artykuł ukazał się w „Biuletynie o Biuletynach”, jedynym newsletterze w Polsce poświęconym wyłącznie biuletynom firmowym i branży custom publishing. Zaprenumeruj newsletter bezpłatnie »